Informacje ogólne
System IT Manager składa się z czterech elementów:
- Agenta ITM – instalowanego na stanowiskach końcowych
- Serwera aplikacji (HELIX)
- Bazy danych
- Konsol zarządzających dla Administratorów
Zalecaną obecnie bazą danych jest MS SQL Server 2005 lub nowsza począwszy od darmowej wersji Express po komercyjne rozwiązania typu Standard czy Enterprise. Instalacja Agenta jest przeprowadzana w sposób całkowicie zautomatyzowany oraz niewidoczny dla użytkownika. Do tego celu można wykorzystać zasady Active Directory lub odpowiednio przygotowane skrypty instalacyjne. Konsola zarządzająca Administratora jest zabezpieczona fizycznym kluczem HASP pozwalającym określić poziom uprawnień do modułów systemu. Po autoryzacji użytkownika zostaje wyświetlony główny ekran konsoli. Został on podzielony na sekcje, których głównym elementem jest lista zarejestrowanych stanowisk w formie tabeli lub struktury drzewiastej. Strukturę Grup Stanowisk można dowolnie edytować lub pobrać z Active Directory. Konsola zarządzająca IT Manager składa się z 5 modułów:
- Zarządzanie infrastrukturą IT – inwentaryzacja sprzętu, skanowanie oprogramowania i procesów,
- ServiceDesk – obsługa linii wsparcia użytkowników,
- Monitoring użytkowników – analiza uruchamianych aplikacji i odwiedzanych stron WWW, archiwizacja danych, nadzór napędów wymiennych,
- Monitoring sieci – analiza ruchu sieciowego, zdalna instalacja paczek .msi oraz mapa sieci,
- Zdalne operacje - zdalne przejmowanie i zarządzanie komputerem, automatyzacja, backup danych.