Show / Hide Table of Contents

    Konfiguracja alertera

    W zakładce Narzędzia znajdują się wszystkie niezbędne ustawienia odnoszące się do działania systemu, konfiguracji serwerów Helix, agentów, integracji z Active Directory czy aktualizacji bazy danych.

    logo3

    Alerter Ustawienia

    Po kliknięciu zakładki Alerter pojawi się nowe okno Alerter - parametry

    logo3

    Uwaga

    Aby Alerter działał należy wcześniej skonfigurować parametry poczty (Narzędzia->Ustawienia systemu->Parametry pocztowe)

    Alerter umożliwia wysyłanie drogą mailową informacji dotyczących:

    • Asset Management (Zarządzanie konfiguracją IT):

      • zmian w konfiguracji sprzętowej,
      • zmian oprogramowania,
      • nowo wykrytego oprogramowania na stanowiskach,
      • wygaśnięciu licencji na oprogramowanie,
      • wygaśnięciu gwarancji,
      • informacji o przeglądach,
    • Data Security (Zarządzanie urządzeniami, USB, backup danych):

      • plików kopiowanych od stacji,
      • plików kopiowanych do stacji,
      • przekroczenia limitu kopiowanych danych od stacji,
      • wykonania zadań archiwizacji,
    • HelpDesk (ServiceDesk):

      • wygaśnięcia umów serwisowych,
    • Asystenta IT:

      • stanowiska posiadające partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż wskazana (w GB),
      • stanowiska posiadające partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż wskazana (w %),
      • stanowiska z pamięcią RAM mniejszą niż wskazana (w MB),
      • stanowiska posiadające w ostatnim audycie plików pliki ze wskazanymi rozszerzeniami,
      • stanowiska, które od wskazanej liczby dni nie przesłały skanu sprzętowo-systemowego,
      • stanowiska, które od wskazanej liczby dni nie przesłały skanu oprogramowania.

    Asset Management

    W sekcji Asset Management dostępne są następujące alerty mailowe:

    1. Zmiany w konfiguracji sprzętowej – alert informuje o wykrytych zmianach w najnowszym skanie sprzętowo-systemowym w porównaniu z ostatnim w zakresie:

      • zmian systemu operacyjnego (system operacyjny, klucz licencyjny, ID produktu),
      • dysk twardy,
      • pamięć RAM,
      • karta graficzna,
      • procesor.

      logo4

      W celu włączenia wysyłania alertów mailowych należy zaznaczyć opcję Zmiany w konfiguracji sprzętowej. Dostępne staną się wówczas pola do określenia cyklu godzinowego (co ile godzin ma być wysyłane powiadomienie) oraz adresów e-mail odbiorcy/odbiorców (adresy należy oddzielać średnikiem.)

      logo5

      Po wykonaniu dwukliku na wybranym stanowisku otwarte zostaje nowe okno z możliwością podglądu zmian.

      logo6

      Alert mailowy zawierający tą zmianę będzie wyglądał następująco:

      logo7

    2. Zmiany oprogramowania - alert informuje o wykrytych zmianach w najnowszym skanie oprogramowania w porównaniu z ostatnim w zakresie:

      • aplikacji zainstalowanych,
      • aplikacji usuniętych.

      logo8

      W celu włączenia wysyłania alertów mailowych należy zaznaczyć opcję Zmiany oprogramowania. Dostępne staną się wówczas pola do określenia cyklu godzinowego (co ile godzin ma być wysyłane powiadomienie) oraz adresów e-mail odbiorcy/odbiorców (adresy należy oddzielać średnikiem.)

      Alert mailowy zawierający powyższe zmiany będzie wyglądał następująco:

      logo10

    3. Nowe oprogramowanie z ostatnich – alert informuje o aplikacjach wykrytych w ciągu wskazanej liczby dni, które nie zostały jeszcze sklasyfikowane – nie został im przypisany Typ (np. Freeware, Licencja, itp.).

      Alert mailowy zawierający informacje dotyczące nowych aplikacji będzie wówczas wyglądał następująco:

      logo16

    4. Wygaśnięciu licencji na oprogramowanie – alert informuje o licencjach, które wygasają w ciągu wskazanej liczby dni.

      Datę wygaśnięcia licencji ustawia się podczas dodawania/edytowania licencji (Zarządzanie infrastrukturą IT->Baza licencji), pole Data wygaśnięcia.

      Alert mailowy zawierający informacje dotyczące wygasających licencji będzie wówczas wyglądał następująco:

      logo17

    5. Wygaśnięciu gwarancji – alert informuje o gwarancjach, które wygasają w ciągu wskazanej liczby dni.

      Aby dodać informacje o gwarancji należy przyjść do zakładki Edycja typu zasobu (Zarządzanie infrastrukturą IT->Nowy zasób)

      logo18

      Następnie aktywować pole Data końca gwarancji i wypełnić je w zasobach, którym to pole zostało dodane.

      logo19

    6. Informacja o przeglądach - przekazuje informacje o zbliżających się przeglądach sprzętu.

      Aby dodać informacje o przeglądzie należy przyjść do zakładki Edycja typu zasobu (Zarządzanie infrastrukturą IT->Nowy zasób)

      logo18

      Następnie aktywować pole Data nast. przeglądu i wypełnić je w zasobach, którym to pole zostało dodane.

      logo19

    7. Informacja o zabronionym oprogramowaniu wysyłana do użytkownika/przełożonego - jeśli system wykryje, że na stanowisku zostanie zainstalowane zabronione oprogramowanie, do użytkownika/przełożonego zostanie wysłana wiadomość email informująca o tym fakcie.

      logo19

      logo19

    Data Security

    logo21

    W sekcji Data Security dostępne są następujące alerty mailowe:

    1. Pliki kopiowane OD stacji z ostatnich … dni – alert informuje o liczbie i wielkości plików skopiowanych ze stacji na przenośne dyski USB.

      logo22

    2. Pliki kopiowane DO stacji z ostatnich … dni – alert informuje o liczbie i wielkości plików skopiowanych na stację z przenośnych dysków USB.

    3. Przekroczenie limitu kopiowanych danych z … dni – alert informuje o tych stacjach, które przekroczyły limit wielkości plików kopiowanych ze stacji na przenośne dyski USB.

    4. Zadania archiwizacji – alert informuje o wykonanych/niewykonanych zadaniach archiwizacji przypisanych poszczególnym stacjom.

      logo24

    HelpDesk

    logo25

    W sekcji HelpDesk dostępne są następujące alerty mailowe:

    1. Wygaśnięcie umów serwisowych - informuje o wygasających umowach serwisowych.

      logo26

    2. Lista otwartych zgłoszeń - powiadomienie o zgłoszeniach otwartych przypisanych do konkretnego operatora.

      logo26

    3. Lista nieprzypisanych zgłoszeń - powiadomienie o zgłoszeniach nieprzypisanych do żadnego operatora.

    Asystent

    logo27

    W sekcji Asystent dostępne są następujące alerty mailowe:

    1. Stanowiska z partycją mniejszą niż … GB – alert informuje o stacjach posiadających partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż określona (w GB).

      logo28

    2. Stanowiska z partycją mniejszą niż … % – alert informuje o stacjach posiadających partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż określona (w %).

      logo29

    3. Stanowiska z pamięcią RAM mniejszą niż … MB – alert informuje o stacjach z pamięcią RAM mniejszą niż określona (w MB).

      logo30

    4. Stanowiska bez skanu sprzętu od … dni – alert informuje o stacjach, które od określonej liczby dni nie przesłały skanu sprzętowo-systemowego.

      logo31

    5. Stanowiska bez skanu oprogramowania od … dni – alert informuje o stacjach, które od określonej liczby dni nie przesłały skanu oprogramowania.

      logo32

    Pozostałe

    W sekcji Pozostałe dostępny jest alert mailowy informujący o dziennej aktywności użytkowników w wybranych godzinach w ciągu dnia.

    logo27

    logo27

    Back to top Copyright © 2020 by Infonet Projekt SA