Konfiguracja alertera
W zakładce Narzędzia znajdują się wszystkie niezbędne ustawienia odnoszące się do działania systemu, konfiguracji serwerów Helix, agentów, integracji z Active Directory czy aktualizacji bazy danych.
Alerter Ustawienia
Po kliknięciu zakładki Alerter pojawi się nowe okno Alerter - parametry
Uwaga
Aby Alerter działał należy wcześniej skonfigurować parametry poczty (Narzędzia->Ustawienia systemu->Parametry pocztowe)
Alerter umożliwia wysyłanie drogą mailową informacji dotyczących:
Asset Management (Zarządzanie konfiguracją IT):
- zmian w konfiguracji sprzętowej,
- zmian oprogramowania,
- nowo wykrytego oprogramowania na stanowiskach,
- wygaśnięciu licencji na oprogramowanie,
- wygaśnięciu gwarancji,
- informacji o przeglądach,
Data Security (Zarządzanie urządzeniami, USB, backup danych):
- plików kopiowanych od stacji,
- plików kopiowanych do stacji,
- przekroczenia limitu kopiowanych danych od stacji,
- wykonania zadań archiwizacji,
HelpDesk (ServiceDesk):
- wygaśnięcia umów serwisowych,
Asystenta IT:
- stanowiska posiadające partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż wskazana (w GB),
- stanowiska posiadające partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż wskazana (w %),
- stanowiska z pamięcią RAM mniejszą niż wskazana (w MB),
- stanowiska posiadające w ostatnim audycie plików pliki ze wskazanymi rozszerzeniami,
- stanowiska, które od wskazanej liczby dni nie przesłały skanu sprzętowo-systemowego,
- stanowiska, które od wskazanej liczby dni nie przesłały skanu oprogramowania.
Asset Management
W sekcji Asset Management dostępne są następujące alerty mailowe:
Zmiany w konfiguracji sprzętowej – alert informuje o wykrytych zmianach w najnowszym skanie sprzętowo-systemowym w porównaniu z ostatnim w zakresie:
- zmian systemu operacyjnego (system operacyjny, klucz licencyjny, ID produktu),
- dysk twardy,
- pamięć RAM,
- karta graficzna,
- procesor.
W celu włączenia wysyłania alertów mailowych należy zaznaczyć opcję Zmiany w konfiguracji sprzętowej. Dostępne staną się wówczas pola do określenia cyklu godzinowego (co ile godzin ma być wysyłane powiadomienie) oraz adresów e-mail odbiorcy/odbiorców (adresy należy oddzielać średnikiem.)
Po wykonaniu dwukliku na wybranym stanowisku otwarte zostaje nowe okno z możliwością podglądu zmian.
Alert mailowy zawierający tą zmianę będzie wyglądał następująco:
Zmiany oprogramowania - alert informuje o wykrytych zmianach w najnowszym skanie oprogramowania w porównaniu z ostatnim w zakresie:
- aplikacji zainstalowanych,
- aplikacji usuniętych.
W celu włączenia wysyłania alertów mailowych należy zaznaczyć opcję Zmiany oprogramowania. Dostępne staną się wówczas pola do określenia cyklu godzinowego (co ile godzin ma być wysyłane powiadomienie) oraz adresów e-mail odbiorcy/odbiorców (adresy należy oddzielać średnikiem.)
Alert mailowy zawierający powyższe zmiany będzie wyglądał następująco:
Nowe oprogramowanie z ostatnich – alert informuje o aplikacjach wykrytych w ciągu wskazanej liczby dni, które nie zostały jeszcze sklasyfikowane – nie został im przypisany Typ (np. Freeware, Licencja, itp.).
Alert mailowy zawierający informacje dotyczące nowych aplikacji będzie wówczas wyglądał następująco:
Wygaśnięciu licencji na oprogramowanie – alert informuje o licencjach, które wygasają w ciągu wskazanej liczby dni.
Datę wygaśnięcia licencji ustawia się podczas dodawania/edytowania licencji (Zarządzanie infrastrukturą IT->Baza licencji), pole Data wygaśnięcia.
Alert mailowy zawierający informacje dotyczące wygasających licencji będzie wówczas wyglądał następująco:
Wygaśnięciu gwarancji – alert informuje o gwarancjach, które wygasają w ciągu wskazanej liczby dni.
Aby dodać informacje o gwarancji należy przyjść do zakładki Edycja typu zasobu (Zarządzanie infrastrukturą IT->Nowy zasób)
Następnie aktywować pole Data końca gwarancji i wypełnić je w zasobach, którym to pole zostało dodane.
Informacja o przeglądach - przekazuje informacje o zbliżających się przeglądach sprzętu.
Aby dodać informacje o przeglądzie należy przyjść do zakładki Edycja typu zasobu (Zarządzanie infrastrukturą IT->Nowy zasób)
Następnie aktywować pole Data nast. przeglądu i wypełnić je w zasobach, którym to pole zostało dodane.
Informacja o zabronionym oprogramowaniu wysyłana do użytkownika/przełożonego - jeśli system wykryje, że na stanowisku zostanie zainstalowane zabronione oprogramowanie, do użytkownika/przełożonego zostanie wysłana wiadomość email informująca o tym fakcie.
Data Security
W sekcji Data Security dostępne są następujące alerty mailowe:
Pliki kopiowane OD stacji z ostatnich … dni – alert informuje o liczbie i wielkości plików skopiowanych ze stacji na przenośne dyski USB.
Pliki kopiowane DO stacji z ostatnich … dni – alert informuje o liczbie i wielkości plików skopiowanych na stację z przenośnych dysków USB.
Przekroczenie limitu kopiowanych danych z … dni – alert informuje o tych stacjach, które przekroczyły limit wielkości plików kopiowanych ze stacji na przenośne dyski USB.
Zadania archiwizacji – alert informuje o wykonanych/niewykonanych zadaniach archiwizacji przypisanych poszczególnym stacjom.
HelpDesk
W sekcji HelpDesk dostępne są następujące alerty mailowe:
Wygaśnięcie umów serwisowych - informuje o wygasających umowach serwisowych.
Lista otwartych zgłoszeń - powiadomienie o zgłoszeniach otwartych przypisanych do konkretnego operatora.
Lista nieprzypisanych zgłoszeń - powiadomienie o zgłoszeniach nieprzypisanych do żadnego operatora.
Asystent
W sekcji Asystent dostępne są następujące alerty mailowe:
Stanowiska z partycją mniejszą niż … GB – alert informuje o stacjach posiadających partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż określona (w GB).
Stanowiska z partycją mniejszą niż … % – alert informuje o stacjach posiadających partycję z ilością wolnego miejsca mniejszą niż określona (w %).
Stanowiska z pamięcią RAM mniejszą niż … MB – alert informuje o stacjach z pamięcią RAM mniejszą niż określona (w MB).
Stanowiska bez skanu sprzętu od … dni – alert informuje o stacjach, które od określonej liczby dni nie przesłały skanu sprzętowo-systemowego.
Stanowiska bez skanu oprogramowania od … dni – alert informuje o stacjach, które od określonej liczby dni nie przesłały skanu oprogramowania.
Pozostałe
W sekcji Pozostałe dostępny jest alert mailowy informujący o dziennej aktywności użytkowników w wybranych godzinach w ciągu dnia.