Show / Hide Table of Contents

    Instrukcja obsługi użytkownika

    Ekran logowania

    To pierwszy ekran, który pojawia się przed zalogowaniem użytkownika do usługi. Pozwala na konfigurację adresu serwera oraz poświadczeń:

    • domenowych – wprowadzanych automatycznie przez System Windows
    • ręcznych – wprowadzanych przez użytkownika (np. login oraz hasło użytkownika domeny lub lokalnego użytkownika stworzonego przez administratora)

    Automatyczna autoryzacja

    Użytkownik jest logowany automatycznie po starcie komputera, chyba że połączenie z serwerem jest niemożliwe, użytkownik nie jest w domenie, nie został aktywowany przez administratora bądź użytkownik wylogował się z usługi.

    logo5

    Manualna autoryzacja

    Jeśli użytkownik nie jest zalogowany w systemie Windows na konto domenowe może zautoryzować się ręcznie wprowadzając login oraz hasło. W przypadku logowania na konto domenowe zsynchronizowane z usługą wystarczy wpisać sam login bez nazwy domeny.

    logo6

    Główny ekran programu

    Lewy panel Komunikatora służy do przełączania się pomiędzy opcjami. Kolejno:

    • Wszystkie kontakty - lista kontaktów.
    • Ostatnie - lista ostatnio prowadzonych konwersacji.
    • Archiwum rozmów - lista archiwalnych konwersacji.
    • Komunikaty - lista komunikatów.
    • Kalendarz

    logo7

    Lista kontaktów

    To pierwszy ekran po zalogowaniu. Znajdują się na nim kontakty do innych użytkowników usługi. Domyślnie wyświetlają się jedynie kontakty z przynależnej jednostki organizacyjnej oraz kontakty dodane do ulubionych przez użytkownika.

    Po wybraniu kontaktu mamy możliwość wykonania następujących akcji:

    • Nowa rozmowa – rozpoczyna nową rozmowę
    • E-mail – uruchamia domyślny klient poczty
    • Zacznij obserwację – powiadamia, gdy użytkownik zmieni status dostępności

    logo8

    Informacje o kontakcie podzielone są na 3 segmenty:

    • Informacja - zawiera podstawowe informacje o użytkowników.

      logo8

    • Struktura - struktura organizacyjna, w której znajduje się użytkownik.

      logo8

    • Historia - historia konwersacji z użytkownikiem.

      logo8

    Rozpoczynanie rozmowy z wieloma uczestnikami

    Z poziomu listy kontaktów możemy także rozpocząć rozmowę z wieloma kontaktami, poprzez zaznaczenie ich wraz z wciśniętym klawiszem CTRL i/lub SHIFT, bądź poprzez wciśnięcie nagłówka którejś z jednostek organizacyjnych na liście kontaktów.

    logo8

    Dodawanie uczestników

    Do istniejącego kontaktu możesz dodawać nowych uczestników. Wiadomości wymienione w obrębie poprzednich rozmów nie będą dla nich dostępne.

    logo9

    logo9

    Dodawanie kontaktu do ulubionych

    Poprzez wciśnięcie gwiazdki lub wybraniu opcji dodaj do moich kontaktów z menu kontekstowego użytkownika dostępnego pod prawym przyciskiem myszy.

    logo9

    Wysyłanie pliku

    Przeciągnij plik do okna lub wybierz klikając na pole spinacza. Pliki będą dostępne do pobrania przez 5 minut od czasu ostatniego pobrania, nie zostaną zapisane w historii rozmowy.

    Rozmowy audio-video

    Po wciśnięciu przycisku kamery z menu akcji nastąpi uruchomienie okna połączenia AV, rozmówcy zostaną zaproszeni.

    logo9

    logo9

    Informacja

    Komunikator obsługuje maksymalnie do pięciu równoległych połączeń audio-video.

    Ostatnie

    Rozmowy z ostatniego miesiąca pogrupowane za względu na uczestników. Aby kontynuować rozmowę wystarczy wybrać uczestnika z menu bocznego, po czym wpisać treść wiadomości w polu wprowadzania wiadomości i zatwierdzić przyciskiem ENTER.

    logo8

    Jeśli kontaktu nie ma na liście ostatnich interakcji, możemy stworzyć nową rozmowę poprzez wciśnięcie przycisku nowej rozmowy i wybór jej uczestników.

    logo9

    Archiwum rozmów

    Dostęp do wszystkich prowadzonych rozmów. Możliwość wyszukiwania po treści, uczestnikach, czasie prowadzenia rozmowy.

    W archiwum rozmowy nie są grupowane po uczestnikach tak ja w przypadku okna kontaktów.

    logo9

    Komunikaty

    Lista archiwalnych komunikatów (tylko ostatni miesiąc) otrzymanych od administratorów systemu Infonet Communicator.

    Komunikaty to wiadomości wysyłane do użytkowników przez administratorów systemu. Pojawiają się one na ekranie zaraz po wysłaniu, bądź po uruchomieniu komunikatora (jeśli użytkownik nie był wcześniej zalogowany). Mogą zawierać bogate treści w formie HTML.

    logo9

    Kalendarz

    W zakładce Kalendarz użytkownik może utworzyć nowe wydarzenie i zaprosić do niego innych użytkowników.

    logo9

    Po kliknięciu na użytkownika, który udostępnił nam kalendarz będziemy mogli podejrzeć jego wydarzenia.

    logo9

    Aby stworzyć nowe wydarzenie należy kliknąć ikonę plusika lub wykonując dwuklik na kalendarzu i w nowym oknie podać wymagane informacje.

    logo9

    logo9

    Informacja o nowym wydarzeniu zostanie wyświetlona w postaci komunikatu. Wydarzenie można zaakceptować lub odrzucić.

    logo9

    Zaproszenia są również wyświetlane w głównym oknie Komunikatora

    logo9

    Po kliknięciu w pole powiadomień użytkownik zostanie przeniesiony do wydarzeń, na które został zaproszony.

    logo9

    Po dwukliku na wydarzenie zostaną wyświetlone jego szczegóły.

    logo9

    logo9

    Status użytkownika

    Użytkownik może zmienić swój status dostępności oraz status tekstowy, jest on widoczny dla wszystkich użytkowników systemu.

    Statusy dostępności:

    • Dostępny – ustawiany po zalogowaniu
    • Z dala od komputera – ustawiany po czasie nieaktywności
    • Niedostępny – ustawiany po wylogowaniu
    • Nie przeszkadzać – ustawiany jedynie ręcznie przez użytkownika

    Statusy wyświetlają się w różnych miejscach w postaci kolorowych symboli.

    Po kliknięciu na ikonę użytkownika w lewym dolnym rogu ekranu głównego możemy wybrać status dostępności.

    logo9

    Status tekstowy

    Opis użytkownika, zmieniany poprzez wpisanie go w pole obok ikony użytkownika. Pojawia się na liście kontaktów obok nazwy użytkownika.

    logo9

    Ustawienia programu

    Zmiana wyglądu, dźwięków powiadomień, folderu pobierania, automatycznej zmiany statusu na "Z dala od komputera", urządzeń Audio oraz Video etc.

    logo9

    Zmiana hasła oraz obrazu konta (awatar)

    Zakładka Moje konto, opcje dostępne tylko dla użytkowników stworzonych ręcznie przez administratora. W przypadku użytkowników domenowych pobranych automatycznie obraz konta synchronizuje się z bazą Active Directory.

    Zmiana języka

    Komunikator obsługuje język angielski oraz język polski, ustawiany domyślnie zgodnie z ustawieniami systemu operacyjnego. Domyślny język można zmienić edytując ustawienia Ogólne->Język wyświetlania.

    UWAGA

    Niektóre elementy interfejsu zaktualizują się dopiero po restarcie narzędzia.

    Zmiany w interfejsie graficznym i funkcjonalności

    • Nowa wersja
    • Stara wersja

    logo9

    logo9

    logo9

    Back to top Copyright © 2020 by Infonet Projekt SA