Reguły
Info
Reguły umożliwiają automatyzację akcji wykonywanych przez portal dla obsługiwanych zgłoszeń.
W celu utworzenia reguły należy przejść do sekcji Servicedesk->Reguły i wybrać ikonę
W nowym oknie należy uzupełnić pola:
- Nazwa - nazwa reguły.
- Zdarzenie wyzwalające - działanie, które wywoła regułę.
- Opis
- Harmonogram - określa częstotliwość wywoływania.
Dostępne zdarzenia wyzwalające dla reguł Servicedesk:
- Rejestracja nowego zgłoszenia
- Zamknięcie zgłoszenia
- Aktualizacja statusu zgłoszenia
- Aktualizacja priorytetu zgłoszenia
- Aktualizacja pilności zgłoszenia
- Przypisanie opiekuna do zgłoszenia
- Aktualizacja wpływu zgłoszenia
- Dodanie komentarza do zgłoszenia
- Wznowienie zgłoszenia
- Przypisanie firmy serwisowej do zgłoszenia
- Przypisanie obserwatora do zgłoszenia
- Przypisanie grupy opiekunów do zgłoszenia
- Rejestracja nowego zadania
- Wybranie akcji w szczegółach zgłoszenia
- Zatwierdzenie zgłoszenia
- Przypisanie grupy opiekunów i opiekuna
- Przypisanie siebie do zgłoszenia
- Rejestracja czasu pracy dla zgłoszenia
- Rejestracja nowej usługi
- Aktualizacja kategorii
- Przypisanie siebie jako obserwatora do zgłoszenia
- Dodanie akceptacji do zgłoszenia
- Akceptacja zgłoszenia
- Odrzucenie zgłoszenia
- Rozpoczęcie rejestracji czasu pracy dla zgłoszenia
- Zakończenie rejestracji czasu pracy dla zgłoszenia
- Aktualizacja zgłoszenia
Nowa reguła pojawi się na liście reguł po kliknięciu w przycisk Zapisz.
Aby przejść do edycji wprowadzonych dane należy najechać na regułę i wybrać przycisk
Aby przejść do tworzenia ścieżki, która określi działanie reguły należ wybrać ikonę
Tworzenie drzewa decyzji
W celu rozpoczęcia przypisywania warunków, należy zaznaczyć pole z nazwą zdarzenia wywołującego.
Dzięki temu będzie można wybrać przypisanie akcji lub warunku dla PRAWDY, czyli dla warunków, dla których zostaną spełnione atrybuty zgłoszenia. Przykładowo dla pierwszego kroku jakim jest warunek dla kategorii zgłoszenia.
W nowym oknie należy podać Nazwę, wybrać należy również kategorie jakie będą spełniać warunek.
Po wybraniu warunku (warunki można dodawać jeden pod drugim, jeżeli reguła ma działać dla określonych atrybutów zgłoszenia) należy wybrać akcję jaka zostanie wykonana, jeżeli warunki zostały spełnione lub nie.
W oknie można wybrać stworzenie nowej akcji lub wybranie już istniejącej poprzez opcję Wyszukaj.
Wybierając nową akcję należy określić jej Typ.
A następnie w zależności od wybranej akcji określić jej parametry lub uzupełnić konkretny formularz.
Aby edytować wybrany warunek lub akcję należy zaznaczyć pole oraz wybrać przycisk .