Show / Hide Table of Contents

    Reguły

    Info

    Reguły umożliwiają automatyzację akcji wykonywanych przez portal dla obsługiwanych zgłoszeń.

    W celu utworzenia reguły należy przejść do sekcji Servicedesk->Reguły i wybrać ikonę logo

    W nowym oknie należy uzupełnić pola:

    • Nazwa - nazwa reguły.
    • Zdarzenie wyzwalające - działanie, które wywoła regułę.
    • Opis
    • Harmonogram - określa częstotliwość wywoływania.

    Dostępne zdarzenia wyzwalające dla reguł Servicedesk:

    1. Rejestracja nowego zgłoszenia
    2. Zamknięcie zgłoszenia
    3. Aktualizacja statusu zgłoszenia
    4. Aktualizacja priorytetu zgłoszenia
    5. Aktualizacja pilności zgłoszenia
    6. Przypisanie opiekuna do zgłoszenia
    7. Aktualizacja wpływu zgłoszenia
    8. Dodanie komentarza do zgłoszenia
    9. Wznowienie zgłoszenia
    10. Przypisanie firmy serwisowej do zgłoszenia
    11. Przypisanie obserwatora do zgłoszenia
    12. Przypisanie grupy opiekunów do zgłoszenia
    13. Rejestracja nowego zadania
    14. Wybranie akcji w szczegółach zgłoszenia
    15. Zatwierdzenie zgłoszenia
    16. Przypisanie grupy opiekunów i opiekuna
    17. Przypisanie siebie do zgłoszenia
    18. Rejestracja czasu pracy dla zgłoszenia
    19. Rejestracja nowej usługi
    20. Aktualizacja kategorii
    21. Przypisanie siebie jako obserwatora do zgłoszenia
    22. Dodanie akceptacji do zgłoszenia
    23. Akceptacja zgłoszenia
    24. Odrzucenie zgłoszenia
    25. Rozpoczęcie rejestracji czasu pracy dla zgłoszenia
    26. Zakończenie rejestracji czasu pracy dla zgłoszenia
    27. Aktualizacja zgłoszenia

    Nowa reguła pojawi się na liście reguł po kliknięciu w przycisk Zapisz.

    Aby przejść do edycji wprowadzonych dane należy najechać na regułę i wybrać przycisk logo

    Aby przejść do tworzenia ścieżki, która określi działanie reguły należ wybrać ikonę logo

    Tworzenie drzewa decyzji

    W celu rozpoczęcia przypisywania warunków, należy zaznaczyć pole z nazwą zdarzenia wywołującego.

    Dzięki temu będzie można wybrać przypisanie akcji lub warunku dla PRAWDY, czyli dla warunków, dla których zostaną spełnione atrybuty zgłoszenia. Przykładowo dla pierwszego kroku jakim jest warunek dla kategorii zgłoszenia.

    W nowym oknie należy podać Nazwę, wybrać należy również kategorie jakie będą spełniać warunek.

    Po wybraniu warunku (warunki można dodawać jeden pod drugim, jeżeli reguła ma działać dla określonych atrybutów zgłoszenia) należy wybrać akcję jaka zostanie wykonana, jeżeli warunki zostały spełnione lub nie.

    W oknie można wybrać stworzenie nowej akcji lub wybranie już istniejącej poprzez opcję Wyszukaj.

    Wybierając nową akcję należy określić jej Typ.

    A następnie w zależności od wybranej akcji określić jej parametry lub uzupełnić konkretny formularz.

    Aby edytować wybrany warunek lub akcję należy zaznaczyć pole oraz wybrać przycisk logo.

    Back to top Copyright © 2020 by Infonet Projekt SA