Akcje
Info
Akcje umożliwiają definiowanie zdarzeń, które zostaną wykonane poprzez spełnienie określonych warunków w regułach lub akcji manualnie wywołanych.
W celu dodania nowej akcji należy przejść do sekcji Servicedesk->Akcje oraz kliknąć przycisk
W oknie należy wybrać typ akcji (wysłanie maila, wysłanie sms, przypisanie użytkownika, dodanie komentarza itd.)
Typy akcji dostępne dla Servicedesk:
- Wyślij wiadomość Email
- Wyślij wiadomość SMS
- Wyślij wiadomość WWW
- Ustaw kategorię zgłoszenia
- Ustaw status zgłoszenia
- Ustaw priorytet zgłoszenia
- Ustaw pilność zgłoszenia
- Ustaw wpływ zgłoszenia
- Ustaw typ zgłoszenia
- Ustaw opis zgłoszenia
- Przypisz osoby do zgłoszenia
- Przypisz firmy serwisowe do zgłoszenia
- Przypisz grupę opiekunów
- Dodaj komentarz do zgłoszenia
- Dodaj zadanie/zgłoszenie
- Zamknij zgłoszenie
- Wznów zgłoszenie
- Zatwierdź zgłoszenie
- [Redmine] Nowe zagadnienie
- [Redmine] Rejestracja czasu
- Utwórz relację CI na podstawie zgłoszenia
- Aktualizuj relacje CI na podstawie zgłoszenia
- Przypisz zasoby do zgłoszenia
- Przypisz elementy konfiguracji do zgłoszenia
- Przypisz zadania do zgłoszenia
- Wygeneruj protokół zgłoszenia
- Przypisz obserwującego
- Kopiuj atrybuty zgłaszającego do zgłoszenia
- Ustaw konfigurację poczty
- Dodaj użytkownika do grupy domenowej
- Usuń użytkownika z grupy domenowej
- Przypisz grupę obserwatorów
- Usuń przypisaną grupę obserwatorów
- Dodaj użytkownika do domeny
- Dodaj akceptację
- Ustaw źródło zgłoszenia
Dalsza część konfiguracji akcji będzie różnić się w zależności od wybranego typu akcji:
- W przypadku wybrania powiadomienia email/sms/www można wykorzystać wcześniej utworzony szablon lub utworzyć nowy poprzez wybranie Brak szablonu.
- W przypadku dodania komentarza pojawią się następujące pola:
- Nazwa - nazwa akcji,
- Autor lub ostatnio przypisana osoba,
- Artykuły do bazy wiedzy - link do artykułu z bazy wiedzy,
- Treści komentarza.
- W przypadku dodania zgłoszenia/zadania pojawią się pola:
- Nazwa - nazwa akcji,
- Typ - zgłoszenie/zadanie,
- Kategoria - kategoria wybranego typu zgłoszenia/zadania,
- Temat - temat zgłoszenia/zadania,
- Opis - opis,
- Przypisane osoby - przypisani opiekunowie,
- Grupa opiekunów - przypisana grupa opiekunów,
- Autor - autor zgłoszenia/zadania,
- Dziedziczone atrybuty -atrybuty, które są dziedziczone z oryginalnego zgłoszenia.
Po najechaniu na wybraną akcję i wybraniu ikony można przejść do edycji.
Akcje manualne
Aby utworzyć akcję wykonywaną ręcznie przy obsłudze zgłoszenia
Należy przejść do reguł Servicedesk->Reguły , gdzie tworząc nową regułę należy w Zdarzeniu wyzwalającym wybrać Wybranie akcji dla zgłoszeń
Reszta konfiguracji przebiega identycznie jak w opisie Reguł, gdzie w drzewie decyzyjnym należy wskazać na akcje, która ma zostać wykonana po kliknięciu w przycisk Akcje.