Show / Hide Table of Contents

    Akcje

    Info

    Akcje umożliwiają definiowanie zdarzeń, które zostaną wykonane poprzez spełnienie określonych warunków w regułach lub akcji manualnie wywołanych.

    W celu dodania nowej akcji należy przejść do sekcji Servicedesk->Akcje oraz kliknąć przycisk logo

    W oknie należy wybrać typ akcji (wysłanie maila, wysłanie sms, przypisanie użytkownika, dodanie komentarza itd.)

    Typy akcji dostępne dla Servicedesk:

    1. Wyślij wiadomość Email
    2. Wyślij wiadomość SMS
    3. Wyślij wiadomość WWW
    4. Ustaw kategorię zgłoszenia
    5. Ustaw status zgłoszenia
    6. Ustaw priorytet zgłoszenia
    7. Ustaw pilność zgłoszenia
    8. Ustaw wpływ zgłoszenia
    9. Ustaw typ zgłoszenia
    10. Ustaw opis zgłoszenia
    11. Przypisz osoby do zgłoszenia
    12. Przypisz firmy serwisowe do zgłoszenia
    13. Przypisz grupę opiekunów
    14. Dodaj komentarz do zgłoszenia
    15. Dodaj zadanie/zgłoszenie
    16. Zamknij zgłoszenie
    17. Wznów zgłoszenie
    18. Zatwierdź zgłoszenie
    19. [Redmine] Nowe zagadnienie
    20. [Redmine] Rejestracja czasu
    21. Utwórz relację CI na podstawie zgłoszenia
    22. Aktualizuj relacje CI na podstawie zgłoszenia
    23. Przypisz zasoby do zgłoszenia
    24. Przypisz elementy konfiguracji do zgłoszenia
    25. Przypisz zadania do zgłoszenia
    26. Wygeneruj protokół zgłoszenia
    27. Przypisz obserwującego
    28. Kopiuj atrybuty zgłaszającego do zgłoszenia
    29. Ustaw konfigurację poczty
    30. Dodaj użytkownika do grupy domenowej
    31. Usuń użytkownika z grupy domenowej
    32. Przypisz grupę obserwatorów
    33. Usuń przypisaną grupę obserwatorów
    34. Dodaj użytkownika do domeny
    35. Dodaj akceptację
    36. Ustaw źródło zgłoszenia

    Dalsza część konfiguracji akcji będzie różnić się w zależności od wybranego typu akcji:

    • W przypadku wybrania powiadomienia email/sms/www można wykorzystać wcześniej utworzony szablon lub utworzyć nowy poprzez wybranie Brak szablonu.
    • W przypadku dodania komentarza pojawią się następujące pola:
      • Nazwa - nazwa akcji,
      • Autor lub ostatnio przypisana osoba,
      • Artykuły do bazy wiedzy - link do artykułu z bazy wiedzy,
      • Treści komentarza.

    • W przypadku dodania zgłoszenia/zadania pojawią się pola:
      • Nazwa - nazwa akcji,
      • Typ - zgłoszenie/zadanie,
      • Kategoria - kategoria wybranego typu zgłoszenia/zadania,
      • Temat - temat zgłoszenia/zadania,
      • Opis - opis,
      • Przypisane osoby - przypisani opiekunowie,
      • Grupa opiekunów - przypisana grupa opiekunów,
      • Autor - autor zgłoszenia/zadania,
      • Dziedziczone atrybuty -atrybuty, które są dziedziczone z oryginalnego zgłoszenia.

    Po najechaniu na wybraną akcję i wybraniu ikony logo można przejść do edycji.

    Akcje manualne

    Aby utworzyć akcję wykonywaną ręcznie przy obsłudze zgłoszenia

    Należy przejść do reguł Servicedesk->Reguły , gdzie tworząc nową regułę należy w Zdarzeniu wyzwalającym wybrać Wybranie akcji dla zgłoszeń

    Reszta konfiguracji przebiega identycznie jak w opisie Reguł, gdzie w drzewie decyzyjnym należy wskazać na akcje, która ma zostać wykonana po kliknięciu w przycisk Akcje.

    Back to top Copyright © 2020 by Infonet Projekt SA