Lista zgłoszeń
Info
Lista zawiera zgłoszenia, które są wyświetlane w zależność od jej konfiguracji, można ją dowolnie sortować, filtrować oraz zmieniać widok i ustawienie poszczególnych kolumn.
Lista zgłoszeń znajduje się w zakładce Servicedesk->Lista zgłoszeń.
Widok listy zgłoszeń można dowolnie personalizować, można również stworzyć nowy widok z zawężonymi informacji za pomocą poniższego przycisku.
W nowym oknie można podać wybrane parametry, które będą uwzględnione przy filtrowaniu widoku
Aby dodać/usunąć kolumnę do widoku należy kliknąć na już istniejącą
Za pomocą „checków” wybrać, które kolumny mają być wyświetlane. Kolejność kolumn można zmieniać za pomocą metody „drag&drop”. Zawartość kolumn można również filtrować dodatkowo za pomocą filtrów z opcją lub i oraz.
Aby zapisać wprowadzone zmiany należy wybrać przycisk po prawej stronie widoku.
Tworzenie zgłoszeń
W celu dodania nowego incydentu należy przejść do zakładki Servicedesk->Lista zgłoszeń, następnie należy kliknąć jeden z przycisków: Dodaj incydent, Dodaj zadanie, Dodaj usługę lub Dodaj rezerwację.
W nowym oknie należy wybrać odpowiednią kategorię, można tego dokonać albo poprzez wybór odpowiedniego kafelka lub poprzez wpisanie nazwy kategorii w polu Szukaj.
Wybór kategorii należy potwierdzić przyciskiem Wybierz lub poprzez dwuklik na wybranej pozycji.
W nowym oknie należy uzupełnić formularz, każdy formularz może być inny w zależności od wybranej kategorii zgłoszenia Formularze
Obsługa zgłoszeń
Aby obsłużyć zgłoszenie należy przejść do Servicedesk->Lista zgłoszeń
Za pomocą przycisku Przypisz do zgłoszenia/zgłoszeń można przypisać:
- Dokument - przypisać dokument (Dokumenty)
- Do mnie - przypisanie zgłoszenia do siebie
- Opiekuna - przypisanie zgłoszenia do wybranego opiekuna
- Grupa opiekunów - przypisanie grupy opiekunów
Za pomocą przycisk Akcje można wykonać akcje na zgłoszeniu/zgłoszeniach
Aby edytować zgłoszenie należy na Liście zgłoszeń kliknąć przycisk (pojawi się po najechaniu na zgłoszenie).
Aby przejść do obsługi zgłoszenia należy wybrać zgłoszenie, poprzez kliknięcie na jego numer (zaznaczony strzałką na obrazku wyżej) lub ikonę oka
W oknie obsługi zgłoszenia znajdują się wszystkie informacje zawarte podczas tworzenia ticketu.
Widok okna szczegółów zgłoszenia można edytować klikając w odpowiedni przycisk (ikona klucza, później Dodaj widget) i dodając odpowiednie widgety.
Można również edytować wcześniej wprowadzone parametry podstawowe.
W ramach obsługi do zgłoszenia można dodać lub uzupełnić następujące dane:
- Załączniki,
- Inne incydenty,
- Dokumenty,
- Elementy konfiguracji,
- Atrybuty,
- Organizacje,
- Powiązane zadania,
- Podwykonawców,
- Dziennik pracy.
Można również podejrzeć historię SLA
Na górnym panelu znajdują się kolejno przyciski do edycji zgłoszenia, przypisania, dodania do obserwowanych, akcji oraz zamknięcia zgłoszenia czy rejestrowania czasu pracy. Mogą pojawić się dodatkowe przyciski, takie jak Protokoły, Akcje obiegu, dodawanie akceptacji. Ich pojawienie się zależy od wielu czynników np. skonfigurowanych reguł, uprawnień użytkownika lub czy zgłoszenie jest zamknięte.