Reguły
Info
Reguły umożliwiają automatyzację akcji wykonywanych przez portal dla zarządzania dokumentami.
W celu utworzenia reguły należy przejść do sekcji Zarządzanie dokumentami->Reguły i wybrać ikonę
W nowym oknie należy uzupełnić pola:
- Nazwa - nazwa reguły.
- Zdarzenie wyzwalające - akcja, która wywoła regułę.
- Opis
- Harmonogram - określa częstotliwość wywoływania.
Dostępne zdarzenia wyzwalające dla reguł Zarządzania dokumentami:
- Rejestracja nowego dokumentu
Nowa reguła pojawi się na liście reguł po kliknięciu w przycisk Zapisz.
Aby przejść do edycji wprowadzonych dane należy najechać na regułę i wybrać przycisk
Aby przejść do tworzenia ścieżki, która określi działanie reguły należ wybrać ikonę
Tworzenie drzewa decyzji
W celu rozpoczęcia przypisywania warunków, należy zaznaczyć pole z nazwą zdarzenia wywołującego.
Dzięki temu będzie można wybrać przypisanie akcji lub warunku dla PRAWDY, czyli dla warunków, dla których zostaną spełnione atrybuty zgłoszenia. Przykładowo dla pierwszego kroku jakim jest warunek typ dokumentu.
W nowym oknie należy podać Nazwę, wybrać należy również typ dokumentu jaki będzie spełniać warunek.
Po wybraniu warunku (warunki można dodawać jeden pod drugim, jeżeli reguła ma działać dla określonych atrybutów zgłoszenia) należy wybrać akcję jaka zostanie wykonana, jeżeli warunki zostały spełnione lub nie.
W oknie można wybrać stworzenie nowej akcji lub wybranie już istniejącej poprzez opcję Wyszukaj.
Wybierając nową akcję należy określić jej Typ.
A następnie w zależności od wybranej akcji określić jej parametry lub uzupełnić konkretny formularz.
W tym przypadku reguła wyśle powiadomienie email na konkretny adres po stworzeniu dokumentu o typie Umowa SLA.
Aby edytować wybrany warunek lub akcję należy zaznaczyć pole oraz wybrać przycisk .